24 september 2008

FRA. Full fart på bloggen. Men vad händer i tysthet?

Jag har haft fullt upp idag att se hur besökarna på min blogg nästan trampar varandra på hälarna för att läsa Hans Lindblads text som jag la in igår. Dessutom refereras den i större eller mindre grad på även andra bloggar. Alltid med största gillande, och beundran över den klara analysen. Som måste leda till att FRA-lagen rivs upp. Har du inte läst den än, se nedan, och läs, läs.

Dock nås jag av en text på scaber nestors blogg ( http://scabernestor.blogg.se/index.html ) som gör mig bekymrad. Pågår det en ny inpiskning, i form av erbjudanden om till synes hyfsade kompromisser? Med det går ju inte? Lagen kan inte lappas, läs Lindblad.
Mera "överrockar" bevisar ju bara att det är en felaktig lag.

Lagen måste rivas upp! Gör inte bort er nu, ni tappra sex! Håll ut till slutet, läs Lindblads text - igen.
För integritetens skull, för demokratins skull, för fps skull och liberalismens, riv upp lagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

från en folkpartist till en annan - jag kan bara hålla med.

Titta gärna förbi - där hittar du min åsikt om FRA

(ps alldeles färsk bloggare!)

Lars-Erick Forsgren sa...

Kul att du hittade hit också. Ska kolla din blogg då och då. Gillar att du skriver att du är social-liberal.
Problemet idag är att det finns en hel del i partitoppen som kallar sig för det - men inte är det.
Inte som jag definierar det, och inte enl den kurs som Bertil Ohlin och Waldemar Svensson tog ut. Och som t ex Hans Lindblad m fl fortfarande försvarar.

Anonym sa...

ser fram emot att sätta mig bättre in i folkpartistisk historia - jag har två år på nacken inom partiet än så länge... *ler*
Men jag är socialliberal - ut i fingerspetsarna och har ryggrad att följa upp det med!

Lars-Erick Forsgren sa...

Kämpa på Lolo, och just nu mot FRA-lagen. Den kan inte repareras eller lappas på.
Oroande tecken just nu.

Den måste skrotas. Utredas på nytt. Sen får man se om man kan fixa ihop ngt som inte skadar integritet o rättssäkerhet!