01 oktober 2008

Direktdemokrati a la FRA....

Såg en kommentar om direktdemokrati som blir rätt kul, om man drar ut konsekvenserna.
Direktdemokrati genom datorer och internet!
Bestickande tanke. Om nu alla hade datorer...

Men, hur kan någon komma med denna tanke i dessa dagar med FRA-debatt???

"Trafikstråk" direkt från vår valurna i burken till FRA, så vet de direkt vad de "behöver" veta.

Nej tack, valhemligheten vill vi inte offra på ..... "signalspaningens altare". Nu när vi inte ens kan kontakta en tidningsredaktion eller en advokat och vara säker.
Möjligen en präst.

...
För övrigt rekommenderar jag er att läsa denna länk, om trafikstråk mm.
http://motbilder.se/2008/09/30/trafikstrak-forklarat/#comment-2956

2 kommentarer:

Martin Gustavsson sa...

Om det vore så att det du skrev var korrekt om vårt parti vore det precis som du säger...

...men detta är inget renodlat datorprojekt ej heller renodlad direktdemokrati. Vi vill maximera demokratin och låta folket självt välja nivå.

MVH
Martin Gustavsson
Medlem av www.aktivdemokrati.se

Lars-Erick Forsgren sa...

haha, jag menade inte dig eller ert parti, det var en kommentar fr en enskild person, på min blogg, som jag kommenterade.

Att maximera folkets inflytande gillar jag, men jag tror inte på direktdemokrati i dess ursprungliga bemärkelse. Inte heller den Schweiziska versionen. Våra torg är för små.

Men, visst, mera av direktdemokratiska inslag, gärna. Och utan FRA.