24 oktober 2008

Visst finns det skarp kritik av FRA-lagens hantering i pappersmedia. Tillägg.

Vi som diskuterar på internet, vi tycker nog att vissa viktiga frågor, de uppmärksammas inte riktigt som de borde av "gammelmedia", dvs tidningar, radio och teve. T ex verkar det som att FRA-frågan dött i traditionella media sedan Arrogansregeringen sagt att frågan var löst i och med "de 15 punkterna".

Här dock ett exempel på att pappersmedia faktiskt inte är helt insnöade.
Det är liberala Gefle Dagblad som presterade en ledarartikel i lördags, den 18 oktober.
Rubriken var "Kurage bland de nya" och du når den på följande länk.

http://gd.se/ledare/1.179078

Det är möjligt att någon observant bloggläsare känner igen budskapet, som här framförs starkt komprimerat. Men det blir ju inte sämre för det!
---
Sen kan jag rapportera att en text av mig fanns i gårdagens Norran (Norra Västerbotten, 23 okt). Den handlar om kraven på politiker, och har funnits i en något längre version här på min blogg tidigare.
I Norrans version ser det ut såhär, länk:
http://norran.se/asikter/debattartiklar/article197341.ece

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir deprimerad av den där uppdelningen i vi och de, gammelmedia och bloggosfären. Det finns bra inslag i båda och en massa skit i båda också. Varför kan vi inte koncentrera oss på det som är mödan värt? Livet är kort!

Lars-Erick Forsgren sa...

Mary,jag har erfarenhet fr båda media. Ovisst fins gott o dåligt hos båda. Mina formuleringar hade en viss ironisk tuch. Men nog finns tendenser hos vissa papperstidningar o journalister att se ner på internet. Önskar oxå ett bättre samarbete.