11 augusti 2008

Bara lite småfunderingar

Idag känner jag ingen inspiration att skriva. Bara en obeskrivlig trötthet, krig i Georgien - ett krig som Reinfeldt och andra FRA-kramare använder - helt felaktigt - i sina försök att försvara FRA-lagen. Stigande inflation. Allmänt en massa otrevliga saker.

Men, trots allt, fick in en grej om FRA i NSD (norrländskan) i lördags. Moderata Norrbottens-Kuriren, som bytt ledarskribent, däremot har inte tagit den. NK verkar lite av FRA-kramare numera. Märkligt. Tidigare hade NK mera intelligenta ledare, inte så att man höll med alltid, men de var ofta intressanta och då och då riktigt självständiga gentemot m-partiet.

Dock, man behöver inte söka länge på internet för att hitta mängder av bra analyser av FRA-lagen och motiv för (som saklöst sågas) och motiv emot lagen.
Jag undrar om speciellt många riksdagsmän, ministrar och sk sakkunniga i departementen, tar sig tid för att följa debatten på bloggar etc?

Eller läser de endast PM från byråkraterna på FRA i tron att de är experter? Oj, oj, vilken felsyn i så fall!

Jag har t ex erfarit att inte så många i riksdagen tar sig tid att svara på mail ens, än mindre att kolla upp de tips de får. Med några lysande undantag.


En ljuspunkt var i alla fall att jag hittade bloggen "Enligt min humla". Intelligent ironi och analys.

Inga kommentarer: