16 november 2008

Gammelmedia kollar inte som myndigheterna

Fick i morse nys om MediaCreeper, som ska kolla upp vilka av traditionella media, papperspress, radio, teve, som kollar upp oss bloggare. Dvs i vilken mån de är intresserade av vad som sker utom deras egen "gammelmediavärld".

Jag måste medge att det inte verkar så intensivt detta intresse. När jag testade nyss fann jag att två media "fastnat" i detta garn: Piteå-Tidningen och Expressen. Har alla andra gammelmedia söndagsledigt?

Kontrasten är stor till våra myndigheters intresse av bloggvärlden.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte också det verkade konstigt - men förstod sedan att MediaCreeper öppnade "portarna" först idag!

Redan nu har antalet "träffar" ökat:

MediaCreeper

Lars-Erick Forsgren sa...

Japp, Olof. Du har rätt, men det tog tid. I flera timmar var sidan helt blank, så jag undrade om jag gjort ngt fel när ja la in länken.

Men strax efter det jag skrivit denna lilla bloggpost, så kom ett par tidningar till i listan. Just nu har ytterligare 3-4 tidn tillkommit, men listan ser lite längre ut eftersom några tidningar gått in flera ggr på olika bloggar.
Så jag är inte imponerad. Jämför bara med hur ofta Försvarets Materielverk, riksdagens förvaltningskontor o liknande kollar oss.