21 juni 2009

Jag har skrivit ovanligt lite en tid...

... av olika orsaker. Men som Farmorgun tröstade mig, även om man tar en paus så finns det andra som skriver, som tar över. Ja, visst är det underbart! Internet, och speciellt bloggandet är en värld där det alltid råder aktivitet.

En av de saker som upprört mig denna tid är givetvis utvecklingen i Iran. Hur regimen och dess hantlangare inte drar sig för att döda demonstranter som vill ha frihet och demokrati. Hur internet i möjligaste mån stryps. Men - ändå - folk hittar kryphål för att kommunicera och uttrycka sin längan efter demokrati.
I Sverige var det för några dagar sedan ett år sedan FRA-lagen röstades igenom av den svenska riksdagen och dess åsiktspoliser.
Att de inte skäms!

Alla i allianspartiera utom Camilla Lindberg borde skämmas. Ser till min glädje att hon vidhåller sitt motstånd mot FRA-lagen.

Bland övrigt ser jag att eftervalsanalyserna gått in i ett intressant skede. Vad händer och händer icke? Med piratpartiet? Med fp, centern, moderaterna, oppositionen. Tar de någon lärdom av valet? Och hur ser det ut idag inför den nya FRA-omröstning som kommer i höst?

Nog hoppas jag kunna och hinna skriva lite mera snart igen...

2 kommentarer:

Pastor Bentonit sa...

Trevligt att se dig tillbaka! Vi är fler - liberaler eller inte - som hoppas att Camilla får med sig några till vid nästa omröstning (tyvärr inte så troligt då prestigen går före förnuftet). Men hoppas gör vi!

Lars-Erick Forsgren sa...

Ja, vi vill ju inte uppge hoppet!