16 juli 2008

Signalspanar FRA på mig?

Med växande förvåning konstaterar jag att när jag kollar besöksstatistiken på min blogg så är det ALLTID minst två online. Alltid. En av dem är ju jag själv, men den andre? Denne andra avspeglas inte i antal besökare, men finns alltid online.
Är det tre, fyra, fem eller fler online samtidigt förstår jag att det är genuina besökare, och de kommer med i summan av besökare. Vilket dock vare sig jag eller "den andre" gör. Att jag inte kommer med beror på att valt bort att ha egna besök noterade, för att inte blåsa upp siffrorna.

Men den andre, är det FRA som signalspanar och kollar min blogg? Dygnet runt? Har de redan börjat? Skulle inte FRA-lagen träda ikraft första januari nästa år? Har de sådana resurser - redan - att kolla upp åsiktsbloggare?
Vad ska man tro?

Stoppa eländet! Yttrandefriheten är viktig!

Inga kommentarer: