10 juni 2008

Mer eller mindre falsk reklam, El-giganten, Expert

Googlade runt lite betr falsk reklam, och fick först upp NetonNets anmälan av El-gigantens marknadsföring.
Den anmälan gjordes för 2,5 år sedan, minns inte om jag sett hur det gick.
Jag har också då och då irriterats av att inte hitta utannoserade varor hos El-giganten.
Dock, i vart fall sedan något år har de en notis i sin reklam där de ger en tillgångsgaranti på tre dagar. Tre dagar är förstås ynkligt, men ändå en liten antydan till rent spel.
De flesta andra har ingen sådan garanti, i bästa fall bara brasklappar om att priset gäller så länge varorna finns (ofta inom en begränsad tid dessutom).
Vad hjälper det om de aldrig funnits i varje butik? Och där de funnits i YTTERST begränsat antal.
Den direkta anledningen, droppen som fick bägaren att rinna över, till min notis häromdagen var EXPERTS reklam där de bl a annonserade om billiga kontantkortsmobiler som "min" affär inte hade någon av när jag besökte dem ett par dagar efter reklamen.
Och det hade aldrig haft dem!!! De visste inte om det skulle komma in några öht.
DET är skrämmande falsk reklam!

Inga kommentarer: