30 juli 2022

Så är juli slut detta år, och sen då?

 Så är då juli månad slut, detta år, i morgon då. 
En omväxlande månad på många sätt, väder, klimat. Torka. Översvämningar. Orolig storpolitik. Fortsatt aggressivt anfallskrig av Ryssland - Putin emot stoiskt kämpande Ukraina. Turkiet en orosfaktor, där Erdogan av inrikespolitiska skäl fortsätter att motsätta sig att Sverige och Finland ansluter sig till försvarspakten NATO. Och Ryssland bombar och saboterar att spannmålsexporten från Ukraina kommer igång, samtidigt som svälten ökar på  många håll i världens fattigaste länder. 
I Sverige en valrörelse som knappt märks, ställningskrig där M och KD vill ta över regerandet, genom att stödja sig på extrempartiet SD, som helst vill hålla taktpinnen i en ny regering. C är enda mittenpartiet. Och L vill in i en M-SD-regering. Fjäskar för SD, som inte bryr sig. SD behöver inte, och vill inte ha in något inflytande från "vänsterliberaler"   (som om L vore det, haha) i den regering som SD vill styra över. Märkligt att en del väljare, enl SIFO, tror på att L kan eller ens vill föra en politik som  skulle påminna något om den socialliberalism som fp en  gång stod för... 

Vi socialliberaler är hemlösa. Framtiden är osäker, dyster. Och inflationen är rekordhög. 

Jag skriver sällan på min blogg (mina bloggar). Något mer kommenterar jag på Facebook. Kolla gärna där, om ni vill.

 (Tillägg) En liten kommentar till hur jag mått och mår efter covid-19 (mm) finns i kommentarerna på den blänkare i Facebook om denna bloggpost. 


Inga kommentarer: