24 september 2009

Om någon undrar...

Om någon undrar varför jag inte skrivit så ofta sedan någon vecka så beror det delvis på att min dator (och internet) inte uppför sig som den ska. Igen. Efter några bra månader så fick den (hela paketet) fnatt igen för sådär en vecka sedan. Dels är uppkopplingen trög, långsam. Tja, enl alla tester funkar det normalt, men likafullt är det alltför långsamt i verkligheten. För mig är det den som räknas... inte testerna.
Datorn i sig då? Ja, jag har defraggat och gjort alla övriga grejer jag kan komma på. Men icke...
Och anti-virusprogrammet funkar fint. Förutom att även det gick oroväckande långsamt några dagar, men nu är det i normalt scannings-hastighet, och inga virus el trojaner finns. Sak samma om jag kör trådlöst eller med nätsladd.

Dessutom är mailen, i Outlook alltså, helt död. Tar varken emot eller sänder mail. Inte ens web-mailfunktionen som är kopplad till Outlook funkar.

Och min bredbandsleverantör kämpar på, men har i vart fall inte ännu lyckats fixa det. Det jag hoppas på är i vart fall att mailen går igång... Och att ändå banksajterna funkar nu när det är dags för div månatliga utbetalningar som måste ske "manuell".

Detta gör att lusten och tiden att blogga avsevärt minskar. Även om det finns mycket att kommentera och reagera över.

2 kommentarer:

Per Sandström sa...

Har du funderat på att byta till Mac? Jag tog steget hösten 2002 och har, trots tung daglig användning, haft en (1) enda riktig systemkrasch sedan dess.

Bredbandet är förstås ett annat problem.

Lars-Erick Forsgren sa...

tja, inte precis. Även om Mac närmat sig pc i pris så kostar det pengar som jag f.n. inte har.

Och det är osäkert var problemet ligger, i datorn el på nätet. Men jag hittar inget definierbart fel i datorn (dvs ingen koll visar ngt fel, men fel finns) och bredbandsbolaget svär sig fria. Och jag vacklar mellan var det kan ligga, finns tecken som pekar både på bådadera och emot bägge.

Just nu går det inte heller att öppna webb-mail.