07 september 2024

Mercy Ships!?! Var med och hjälp barn!

 Vill Du vara med och hjälpa barn som väntar på en livräddande operation? 
Den frågan ställer  Mercy Ships Sverige i ett brev, fick härom dagen. 

Mercy Ships är  en internationell välgörenhetsorganisation baserad på kristna värderingar som driver de största icke-statliga sjukhusfartygen i världen, som ger hopp och helande i Afrika genom kirurgisk vård.

Deras nya sjukhusfartyg Global  Mercy är sedan en tid tillbaka i Sierra Leone, Freetown, och kommer att vara där ytterligare någon månad.
Jag vill uppmärksamma Er på detta, och ber Er att  kolla informationen på internet, googla  t ex 

https://www.mercyships.org.au

Där redogörs för vilka de är och vad de gör, Läs det
Deras konto är ett  90-konto och står under SVENSK INSAMLINGSKONTROLL. 

I brevet jag fick nu beskriver en flicka, "Jag förlorade allt hopp. . Tumören bara växte och växte. Alla trodde att jag skulle dö. Jag också. Fast jag var så liten och borde ha hela livet framför mig."  (Hawa, då i 4-5-årsåldern , nu 23 år.- och studerar till sköterska,) 

(Jag svarade JA på den frågan, och har registrerat en utbetalning via bankgiro.)

Inga kommentarer: